Posts

Showing posts from July, 2017

5 Bahaya Kucing Kepada Ibu Mengandung. Apa Salah si Miow?

Image
Betul ke ibu hamil perlu mengelakkan kucing? Katanya ada kesan bahaya pada bayi dalam rahim . Takutnya .


5 Bahaya Kucing Kepada Ibu Mengandung & Anak Dalam Rahim. Apa Salah si Miow?Ibu pasti. . Topik ni dekat dengan kita. Siapa tak suka kucing kan? . Rumah ibu sendiri ada kucing bermain main . Tapi di luar rumah lah . Ada juga kenalan ibu yang bela kucing dalam rumah. Sampai tidur pun peluk kucing . Nak makan pun . Bagi kucing makan dulu.  . Biar perut sendiri lapar, asalkan kucing kesayangan gebu & kenyang. Dengan bulu bersinar sinar . Ibu tak bergurau tau . Memang ada manusia yang sangat sayang haiwan macam ni Sebenarnya kalau kita dah suka kucing . Tapi kalau kita merancang untuk hamil. Atau dah pun berbadan dua . Boleh ke bela kucing lagi? . Hmmm
.
Memang kena ada pantang larang semasa mengandung. Bukan apa. Anak dalam rahim pun kena jaga . Pernah dengar bahaya . Tak salah untuk pegang kucing semasa mengandung . Cuma . Kita perlu lebih berhati hati dalam penjagaan kebersihan. Ibu syorkan supaya sahabat semua mi…

6 Kebaikan Madu Untuk Ibu Mengandung. Adakah Selamat Di Makan?

Image
6 Kebaikan Madu Untuk Ibu Mengandung. Adakah Selamat Di Makan?Assalamualaikum Wrmbth, Ibu nak kongsi tentang makan madu semasa hamil. Semasa kita mengandung. Banyak betul perubahan yang dialami .

. Serba tak kena jadinya . Ibu dah mengandung 2 kali. Dan kedua duanya memberikan pengalaman berbeza . Kehamilan membawa senarai perubahan yang panjang & yang perlu dilakukan untuk memastikan pertumbuhan dan perkembangan bayi dalam rahim. . Wanita hamil sering dinasihatkan untuk membuat perubahan pada diet mereka. Dan mesti pantang makan sepanjang kehamilan . Dan ini akan menjauhkan diri dari makanan tertentu yang mungkin menyebabkan risiko kesihatan tertentu. . Banyak betul mitos. . Ada yang kata elok. Ada yang kata tak elok. Sebelum ni kita dah bincang tentang buah yang bagus semasa mengandung . Insyaallah banyak lagi kita akan kongsikan selepas ini . Satu satu darinya adalah mengenai madu. . Adakah madu benar-benar selamat dimakan?  . Sama sama kita bongkarkan
6 Faedah Madu Untuk Wanita Mengandung. Jadi sihat…