Homestay Kuala Sungai Baru Melaka [Update 2023]

Satu lagi homestay dengan rekaan rumah kampung hibrid. Homestay yang berada di Kuala Sungai Baru ini lengkap dengan pelbagai kemudahan (Lihat pelbagai jenis homestay di Melaka tepi pantai). Selain di lengkapi swimming pool, pantai pun berada sangat hampir. Betul betul di belakang homestay.


Homestay Kuala Sungai Baru Melaka.

Ini untungnya tinggal di homestay yang dekat dengan laut. Dapat jamu mata sepuas puasnya dengan pemandangan yang indah ini.



Homestay Kuala Sungai Baru Melaka sunset

Rumah kampung lama ini adalah sebahagian daripada homestay. Boleh perhatikan sendiri ciri ciri rumah Melaka lama di sini.

Homestay Kuala Sungai Baru Melaka rumah kampung lama

Ada juga pilihan rumah moden. Pilihan di tangan kita. Konsep yang diketengahkan di homestay ini adalah tradisional dan moden. Kalau anda teringin nak mengimbau kembali nostalgia zaman dahulu kala, sesuai sangatlah bermalam di sini. Berbeza pula ceritanya jika anda mahukan suasana homestay moden. Lebih sesuai untuk anda menginap di Pantai Puteri, di sana anda Puteri qashrina homestay.  

Lawa sungguh tau, siap ada homestay bentuk kapal cruise dengan saiz sebenar kapal. Boleh lihat gambar homestay kapal cruise di Qashrina tu disini.
Homestay Kuala Sungai Baru Melaka rumah baru
Homestay Kuala Sungai Baru Melaka rumah baru
Homestay Kuala Sungai Baru Melaka papan dart

Kalau tak nak mandi laut, nak berendam dalam kolam renang pun boleh.

Homestay Kuala Sungai Baru Melaka kolam renang
Homestay Kuala Sungai Baru Melaka waktu senja
Homestay Kuala Sungai Baru Melaka lanskap taman
Homestay Kuala Sungai Baru Melaka lanskap taman kemas bersih
Homestay Kuala Sungai Baru Melaka Swimming pool
Homestay Kuala Sungai Baru Melaka laman

Jangan lupa bersiar siar di tepi pantai kuala sungai baru. Kalau datang semasa air surut, boleh jumpa hidupan air seperti ketam dan kepah.

Homestay Kuala Sungai Baru Melaka air laut surut

Kalau dapat berehat di tepi pantai, rasa lega sangat sebab dapat lupakan sebentar beban kerja di pejabat yang tak kunjung habis.

Homestay Kuala Sungai Baru Melaka petang

Sekiranya anda tidak mahu tinggal di tepi pantai, ada banyak lagi homestay di Melaka. Ada jenis kontena siap kolam renangdan sebagainya.