Posts

Showing posts from September, 2017

8 Makanan Berkhasiat Untuk Ibu Mengandung Trimester 1 hingga 3 & Pantang larang hamil!

Image
Makanan Berkhasiat Untuk Ibu Mengandung Trimester 1 hingga 3. Assalamualaikum wrmbth, Terima kasih kerana melawat ibusyurga.blogspot.com. .

.
Hari ini kita akan kongsikan tentang makanan untuk ibu mengandung. . Makanan yang berkhasiat memang sangat penting untuk ibu hamil, kerana akan berpengaruh terhadap kesihatan ibu dan janin.  . Makanan ibu hamil tersebut harus mengandungi pemakanan yang seimbang, ertinya makanan yang dimakan harus dapat memenuhi keperluan pemakanan semasa kehamilan baik dari segi jenis, kualiti dan kuantiti.  .

Sakit perut memulas ketika mengandung? Ini 13 Cara Mengelak Yang Bijak!

Image
Punca dan Rawatan untuk Sakit Perut Semasa Kehamilan Sakit perut semasa mengandung boleh berpunca daripada beberapa sebab. 
Dan bukan semua sakit ni sama
Ada sakit perut ringan 
Sakit sikit sikit je



Kepada sakit perut yang teruk. 
Dan kesakitan di bahagian abdomen semasa mengandung tidak boleh diabaikan. 

7 Petua Hilangkan Kencing Manis Ketika Mengandung. Berkesan Tau!

Image
Semua wanita bergelar isteri inginkan anak sendiri. 

Sampai termimpi mimpi.
Dan



Tak ada yang lebih gembira.

Bila kita nampak sendiri ada 2 garisan atas kit kehamilan tu
Rasa macam nak melompat jumping jack. Bersyukur sangat sebab Allah bagi rezeki Ibu pun sama. 
Cuma bila dah mengandung

Takut pula dengar kisah kawan kawan yang ada kencing manis semasa mengandung
Jadi, untuk kehamilan anak pertama & kedua. Ibu amalkan 9 tips ini & berjaya elakkan kencing manis
Alhamdulillah

Gula terkawal. Pernah juga, nyaris nyaris terlebih gula dalam darah. Nurse pun dah suruh minum air gula. Risau dah ni
Jantung dah macam gendang tarian singa di palu
Selamat. Mujur lepas. 
Jadi, macam mana ibu berjaya kawal ya? Ini petua hilangkan kencing manis semasa mengandung

Keputihan semasa mengandung? Biarkan ia melarat atau rawat sekarang! Ini caranya:

Image
Keputihan semasa mengandung & 8 Cara hilangkan yang berkesanIni masalah yang banyak berlaku kepada ibu mengandung. Memang tak selesa


Jadi kali ini ibu nak kongsikan apa yang kita boleh lakukan untuk masalah keputihan semasa mengandung