Kampong Pinang Sebatang Chalet Pengkalan Balak Melaka.

Chalet Kampung Pinang Sebatang ini memang ada kelas tersendiri. Tak percaya cuba tengok sendiri di bawah ni.

Kampong Pinang Sebatang Chalet Pengkalan Balak Melaka.


Sekali pandang macam kat luar negara kan. Memang tak dapat di sangkal lagi, inilah antara homestay tepi pantai Melaka yang paling menarik.


Kampong Pinang Sebatang Chalet Senibina


Memang klasik betul senibina chalet kampung pinang sebatang ni. Mentang mentang dapat inspirasi daripada cerita P Ramlee. 
Pintu gerbang pun cantik. Selain homestay ini, hanya Puteri Qashrina Homestay & Limastiga saja yang unik seperti ini.


Kampong Pinang Sebatang Chalet Pintu gerbang

Bilik tidur dah macam rumah zaman dahulu kala yang diberi sentuhan moden. 


Kampong Pinang Sebatang Chalet bilik tidur

Pengantin baru yang nak berbulan madu sesuai lah ambil cuti lama sikit. Boleh habiskan memori indah di sini. Lagipun di Pengkalan Balak ada banyak juga tempat best.


Kampong Pinang Sebatang Chalet bilik tidur

Tingkap bilik pun jenis lama. Macam di rumah kampung. Teringat rumah atuk nenek di kampung dulu.

Kampong Pinang Sebatang Chalet bilik tidur

Rekaan bilik air pun tak kurang uniknya. Dengan jubin berhiaskan corak geometri.


Kampong Pinang Sebatang Chalet bilik air

Kampong Pinang Sebatang Chalet bilik air

Tempat makan juga di sediakan.


Kampong Pinang Sebatang Chalet dewan makan


Lawa sungguh.


Kampong Pinang Sebatang Chalet rumah lamaKampong Pinang Sebatang Chalet kemudahan pelancongKampong Pinang Sebatang Chalet kemudahan pelancong


Siap ada tub / jakuzi yang menghala betul ke pantai. 


Kampong Pinang Sebatang Chalet jakuzi tab mandi


Klik sini untuk kembali ke senarai Homestay di Melaka.
Terbaru Lebih lama