Posts

8 Makanan Berkhasiat Untuk Ibu Mengandung Trimester 1 hingga 3 & Pantang larang hamil!

Image
Makanan Berkhasiat Untuk Ibu Mengandung Trimester 1 hingga 3. Assalamualaikum wrmbth, Terima kasih kerana melawat ibusyurga.blogspot.com. .
.
Hari ini kita akan kongsikan tentang makanan untuk ibu mengandung. . Makanan yang berkhasiat memang sangat penting untuk ibu hamil, kerana akan berpengaruh terhadap kesihatan ibu dan janin.  . Makanan ibu hamil tersebut harus mengandungi pemakanan yang seimbang, ertinya makanan yang dimakan harus dapat memenuhi keperluan pemakanan semasa kehamilan baik dari segi jenis, kualiti dan kuantiti.  .

Sakit perut memulas ketika mengandung? Ini 13 Cara Mengelak Yang Bijak!

Image
Punca dan Rawatan untuk Sakit Perut Semasa Kehamilan Sakit perut semasa mengandung boleh berpunca daripada beberapa sebab. 
Dan bukan semua sakit ni sama
Ada sakit perut ringan 
Sakit sikit sikit je


Kepada sakit perut yang teruk. 
Dan kesakitan di bahagian abdomen semasa mengandung tidak boleh diabaikan. 

7 Petua Hilangkan Kencing Manis Ketika Mengandung. Berkesan Tau!

Image
Semua wanita bergelar isteri inginkan anak sendiri. 

Sampai termimpi mimpi.
Dan


Tak ada yang lebih gembira.

Bila kita nampak sendiri ada 2 garisan atas kit kehamilan tu
Rasa macam nak melompat jumping jack. Bersyukur sangat sebab Allah bagi rezeki Ibu pun sama. 
Cuma bila dah mengandung

Takut pula dengar kisah kawan kawan yang ada kencing manis semasa mengandung
Jadi, untuk kehamilan anak pertama & kedua. Ibu amalkan 9 tips ini & berjaya elakkan kencing manis
Alhamdulillah

Gula terkawal. Pernah juga, nyaris nyaris terlebih gula dalam darah. Nurse pun dah suruh minum air gula. Risau dah ni
Jantung dah macam gendang tarian singa di palu
Selamat. Mujur lepas. 
Jadi, macam mana ibu berjaya kawal ya? Ini petua hilangkan kencing manis semasa mengandung

Keputihan semasa mengandung & 8 Cara hilangkan yang berkesan

Image
Keputihan semasa mengandung & 8 Cara hilangkan yang berkesanIni masalah yang banyak berlaku kepada ibu mengandung. Memang tak selesa


Jadi kali ini ibu nak kongsikan apa yang kita boleh lakukan untuk masalah keputihan semasa mengandung

6 Makanan Berkhasiat Untuk Ibu Mengandung & Bayi Sihat Bersama

Image
6 Makanan Berkhasiat untuk Ibu Mengandung Makan sepanjang 9 bulan hamilAssalamualaikum Wrmbth, Memang penting untuk mengekalkan diet yang sihat semasa mengandung adalah sangat penting. .

. Pada masa ini, badan kita memerlukan nutrien tambahan, vitamin dan mineral. Penting untuk ambil makanan berkhasiat untuk ibu mengandung . Malah, kita mungkin memerlukan 350-500 kalori tambahan setiap hari semasa trimester ke-2 dan ke-3. . Diet yang tidak mempunyai nutrien penting boleh menjejaskan perkembangan bayi. .

15 Cara Kurang alahan mengandung supaya ibu & bayi cukup zat!

Image
Assalamualaikum Wrmbth, Dah lama Ibu tak update blog ni.
.
Kali ini ibu nak kongsi tentang alahan mengandung.
.
.
Mama cari tips untuk kurangkan loya & mual semasa hamil serata internet.
.
Dan dari pengalaman sendiri.
.
Puan ada rasa loya dan muntah?
.
Ini boleh jadi salah satu tanda tanda awal kehamilan dan biasanya bermula sekitar minggu ke-6 kehamilan. 
.

5 Bahaya Kucing Kepada Ibu Mengandung. Apa Salah si Miow?

Image
Betul ke ibu hamil perlu mengelakkan kucing? Katanya ada kesan bahaya pada bayi dalam rahim . Takutnya .

5 Bahaya Kucing Kepada Ibu Mengandung & Anak Dalam Rahim. Apa Salah si Miow?Ibu pasti. . Topik ni dekat dengan kita. Siapa tak suka kucing kan? . Rumah ibu sendiri ada kucing bermain main . Tapi di luar rumah lah . Ada juga kenalan ibu yang bela kucing dalam rumah. Sampai tidur pun peluk kucing . Nak makan pun . Bagi kucing makan dulu.  . Biar perut sendiri lapar, asalkan kucing kesayangan gebu & kenyang. Dengan bulu bersinar sinar . Ibu tak bergurau tau . Memang ada manusia yang sangat sayang haiwan macam ni Sebenarnya kalau kita dah suka kucing . Tapi kalau kita merancang untuk hamil. Atau dah pun berbadan dua . Boleh ke bela kucing lagi? . Hmmm
.
Memang kena ada pantang larang semasa mengandung. Bukan apa. Anak dalam rahim pun kena jaga . Pernah dengar bahaya . Tak salah untuk pegang kucing semasa mengandung . Cuma . Kita perlu lebih berhati hati dalam penjagaan kebersihan. Ibu syorkan supaya sahabat semua mi…