Botol susu avent? Wah bagusnya! Mahal mahal pun ramai suka.

Bagus ke botol Avent ni? Harga boleh tahan mahal.
Botol susu philips avent

Hari ni Ibu nak kongsi dengan pembaca tentang botol susu premium dari Philips.

Syarikat yang sama keluarkan barang elektrik tu.

Botol susu Philips Avent, memang bagus ke?

Bagus atau tak bergantung kepada penilaian kita sendiri kan. Cuma kalau dah keluar duit beli botol susu mahal.

Sepatutnya berkualitilah kan.

Baru puas hati.

Sebab, botol susu plastik ni, setiap 6 bulan maksimum kita di syorkan untuk tukar.


Jenis botol susu Avent di pasaran.

Terdapat 2 jenis botol jenama ini yang biasa dijual di kedai kedai. Contohnya seperti di bawah.

botol susu avent

1. Botol Natural

  • Mudah digunakan dengan susu ibu, mempunyai rekaan puting yang berbentuk semulajadi & mirip dengan payudara ibu. 
  • Bayi kurang terkejut semasa belajar minum susu menggunakan botol ini kerana mirip dengan pengalaman bersama ibunya.
  • Rekaan botol ini membantu mencegah kebocoran ketika menyusu
  • Botol ini mempunyai leher yang lebar supaya mudah diisi dan dibersihkan.
  • Rekaannya yang kemas & ringkas tidak mempunyai banyak komponen.
  • Tidak mengandungi BPA.
  • Puting botol ini mempunyai banyak variasi mengikut usia anak kita. Puting berbeza ini akan memberikan aliran susu yang berbeza. Semakin besar anak kita, semakin laju aliran susu.

Harga Botol Avent Natural.

Cuba teka berapa harga botol ni? Secara purata, harga 1 botol berada di atas RM50.
Botol susu avent natural newborn

Contohnya botol untuk bayi baru lahir dengan kapasiti 125ml bernilai RM51. Kalau beli 2 bekas yang sama boleh dapat RM91.

Botol susu avent natural 260ml

Bagi saiz 260ml pula sesuai untuk bayi 1 bulan ke atas. Harganya RM61 untuk 1 botol.

Aksesori seperti berus mencuci puting dan juga botol jenama avent berharga RM29.

Tapi, kalau nak pakai berus biasa pun tak ada masalah. Terpulang pada kita.

Kita pergi pula pada jenis kedua.



2. Botol Avent klasik

Botol ini termasuk dalam jenis botol standard / biasa dengan rekaan leher yang sempit jika dibandingkan dengan botol jenis natural.

Rekaan botol ini telahpun digunakan sejak tahun 1984.

Di bawah ini ibu kongsikan ciri cirinya.

  • Injap Anti Colic 
  • Direka untuk mengelakkan kebocoran semasa makan
  • Tulang leher untuk mengisi dan pembersihan yang mudah
  • BPA percuma
  • Puting susu botol klasik avent mempunyai rekaan berbeza untuk pertambahan umur anak kita.
  • Puting klasik untuk anak yang lebih berusia akan mengalirkan lebih banyak susu sesuai dengan perkembangan mereka.

Harga Botol Avent Classic.

Kalau kita bandingkan harga botol klasik dengan natural, murah sikitlah. Persamaannya, kedua dua botol ni anti kolik.

Anak yang minum kurang risiko nak kembung perut sebab rekaannya mengurangkan angin masuk semasa bayi menyusu.



Harga untuk botol bayi baru lahir / newborn?

Botol susu avent klasik newborn

Harganya ialah RM39 untuk saiz 125ml.

Nak dapat harga terbaik, beli 2 botol. Boleh dapat harga RM65.


Botol susu avent klasik 1 bulan 260ml

Lepas tu, untuk saiz 260ml pula yang sesuai untuk bayi berumur 1 bulan ke atas bernilai RM46. Botol dalam gambar di atas ni.

Dan akhir sekali untuk saiz yang paling besar.


Botol susu avent klasik 3 bulan 330ml

Saiz 330ml untuk anak 3 bulan ke atas RM56. Besarnya macam gambar di atas.



Bacaan menarik: Botol susu terbaik? Ini 5 jenama paling bagus!
Botol susu avent? Wah bagusnya! Mahal mahal pun ramai suka. Reviewed by Ibu Syurga on Oktober 24, 2018 Rating: 5

2 ulasan:

  1. Boleh lah bagi botol susu ni sebagai hadiah. Selalu orang bagi baju baby, kejap je baby tu dah besar. Baju tu pun tak boleh pakai lama.

    Kalau bagi botol susu, paling tidak pun orang tukar tiap 6 bulan sekali

    BalasPadam
  2. Memang bagus kalau dapat menyusu susu ibu selama 2 tahun penuh. Maklumlah, susu terbaik memang susu badan. Kalau ada aksesori yang memudahkan urusan ni, senang ibu bekerja nak buat

    BalasPadam

Hak Cipta Terpelihara Kasihnya Ibu Membawa Ke Syurga © 2017-2018

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Dikuasakan oleh Blogger.